Wednesday, April 20, 2011

kid's clothes

 

I have been shamelessly purchasing clothing from kids department recently. First of all, it came in my size. Second, kid's clothing usually comes in more vibrant colors, the trend of this season. Third, they are way cheaper.

It started as one day I got a Boden kid catalog in which the teen models looked way taller than me - "lets check the measurement" and surprisingly found I could easily fit into the 14-year-old girl clothing. So, I instantly bought three pairs of color jeans. I was looking for color skinny jeans for long time; I had an eye on the ones of Jbrand but couldn't bring myself to spend $176*3 colors because I don't actually know how often I will wear them.

Moreover, yesterday when I shopped in GAP baby for my niece, I picked up a very cute yellow tutu skirt (when I was young, my parents loved to dress me like a carpenter; I think they thought that was adorable) and on my way to pay, voila! I found an exactly the same skirt which came in my size, a tutu skirt which could heal my still-broken heart for lusting for one in my youth while never getting any. As a result, I bought two!


8 comments:

  1. 好春天的顏色,看了心情就好好~~

    ReplyDelete
  2. oh ha I am looking for color jeans as well! You give me some inspiration!

    ReplyDelete
  3. To Dania...yesyes, they are so cute!! there are so many kid tops I wanted to buy but feel too much :)

    To 小愛 我跟你縮我穿了那裙子真的是非常的好笑只能去那種沒人認識我的地方穿因為實在跟年齡有差距!!

    To 小怡如 你在紐約有ZARA啊!!如果不想要ZARA而不介意童裝的話GAP跟BODEN還有JCREW的都不錯哈哈但BODEN的褲子我起先訂了十四浩結果太大了得換成十三號...我很喜歡有一點crop感覺的褲子這樣腿會看起來比較長

    ReplyDelete
  4. 但我買了白色和香檳色的american apparel tutu skirt eh 我那個砰度根本下面就可以住一個人
    但我還是很自在的穿在香港和美國啊 只是fob都會恥笑我說 你是halloween媽
    我才不管勒
    我喜歡舊好 你穿衣定很可愛啦

    ReplyDelete
  5. 你跟Amerie穿起來都很好看啦~~人長得美身材又好,穿什麼都很讚啦~~今天上午上網,看到一張照片乍看還以為是你哩~~等等再寄給你看,記得收信喔~~哈哈
    超愛你們的~~~

    ReplyDelete
  6. 真的嗎?但我跟你縮這種叫做根本上的差別
    我雖然覺得哇真是很可愛!也就買了但看著裙子掛在那邊還是有一種真是歲月不饒人的感受
    但AMERIE不依樣反正可愛就不依樣啦!

    靠邀她媽的老娘開了信看到想說還真的咧!活像雙胞胎哪!!哈哈哈哈
    你是在風刺我嗎?!哈哈哈哈
    哎呀我有構想妳們兩的!但是我快要看到小愛莫瑞了淡得再過八個月我才到的到小美女!

    ReplyDelete
  7. 真的很像耶~~看到都有嚇一跳的感覺~~

    ReplyDelete